Quantcast
THE STREAM

ΔΕΝ θα μπορούν να οδηγούν αυτόματα μηχανή μέχρι 125 κυβικά όσοι έχουν δίπλωμα αμαξιού

Μία νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση μας ευθυγραμμίζει με την Ευρώπη αλλά δε μας κάνει όλους αλητάκια με παπάκια


THE NEWSROOM · 24 Σεπτεμβρίου 2020

Αρκετά πιο πολύπλοκα από όσο φάνηκαν στην αρχή ήταν τα πράγματα σχετικά με τα διπλώματα οδήγηση. Σε αντίθεση με τον τρόπο που παρουσιάστηκε στην αρχή το θέμα από διάφορα μέσα (και από το παρόν) όσοι έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β δεν θα μπορούν να οδηγήσουν μηχανάκι μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι ούτε όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου θα μπορούν να οδηγούν μία τέτοια μηχανή χωρίς δίπλωμα.

Η συγκεκριμένη ΚΥΑ προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία με τη σειρά της τροποποίησε την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης αντέδρασε έντονα στα νέα, λέγοντας ότι ένα τέτοιο μέτρο θα εκτοξεύσει τα τροχαία, επειδή όλοι θα οδηγούν χωρίς δίπλωμα.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Άρης Ζωγράφος:

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα.

Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας.»

Από την άλλη, κάποια σχετικά ΜΜΕ υπογραμμίζουν ότι στην Ελλάδα τα περισσότερα δίτροχα έτσι κι αλλιώς οδηγούνται χωρίς δίπλωμα, αλλά και ότι πρόκειται για ένα πολύ κοινό στην Ευρώπη καθεστώς. Υποστηρίζουν επίσης ότι κάποιος που ήδη οδηγεί αυτοκίνητο μάλλον θα γίνει πολύ καλύτερος οδηγός αυτοκινήτου αν οδηγήσει και μικρή μοτοσυκλέτα.

Όπως και να’ χει, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε διευκρινίσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα. Εκεί, τονίζει ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς:

«Δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση. Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.»

Σε κάθε περίπτωση, αν έχετε ήδη δίπλωμα και θέλετε να πάρετε έμπνευση για το πιθανό μηχανόβιο μέλλον σας, εδώ θα βρείτε όση χρειάζεστε και κάτι παραπάνω:

 

 

Best of internet