Quantcast
THE STREAM

Ανατροπή: Tα πλούτη φέρνουν την ευτυχία τελικά σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Cambridge

Οι 99% των ερευνών στα πανεπιστήμια είναι άχρηστες, σύμφωνα με έρευνες


LUBEN CREW · 8 Απριλίου 2016

 

Ψέματα της παρηγοριάς φαίνεται ότι ήταν τελικά όλες αυτές οι ρήσεις που υποδηλώνουν ότι “το χρήμα δε φέρνει την ευτυχία”, αγαπητοί φίλοι. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Cambridge, τo χρήμα τελικά μπορεί να σου αγοράσει ευτυχία

Σε μια μελέτη που περιέλαβε 77,000 τραπεζικές συναλλαγές, βρήκαν πως οι άνθρωποι που ξόδευαν περισσότερα σε αγορές που ταίριαζαν με την προσωπικότητά τους ήταν και οι πιο ευτυχισμένοι.

 

AAEAAQAAAAAAAADWAAAAJDExYTNlNjBiLTg4YWUtNGI4OS1iNzhlLWExZjM4ZTVkNzVkYw

Ορίστε μια φωτογραφία ενός τύπου που μάλλον έχει πολλά λεφτά (αιωρούνται στον αέρα αφού) και παράλληλα είναι και ευτυχισμένος (παρατηρήστε ότι γελάει και κοιτάει όλο ελπίδα ψηλά). Αυτή η φωτογραφία ίσως κάνει τα αποτελέσματα της έρευνας ακόμη πιο αξιόπιστα.

 

Η μελέτη αντιστοίχισε κατηγορίες εξόδων με τα ευρέως αναγνωρισμένα “Πέντε μεγάλα” στοιχεία χαρακτήρα:

το πόσο ανοιχτός είσαι προς την εμπειρία (καλλιτεχνική φύση κόντρα στο παράδοσιακός),

συνειδητότητα (αυτοέλεγχος κόντρα στη χαλαρότητα),

εξωστρέφεια (ανοιχτός κόντρα στο συγκρατημένος),

ευχάριστος (συμπονετικός κόντρα στο ανταγωνιστικός) και

νευρωτικότητα (αγχωτικός κόντρα στο σταθερός χαρακτήρας).

Για παράδειγμα, το “τρώω έξω” χαρακτηρίστηκε σαν εξωστρεφής και ασυνείδητη (παρορμητική) κατηγορία εξόδων, ενώ η “φιλανθρωπία” και τα “κατοικίδια” χαρακτηρίστικαν σαν ευχάριστες κατηγορίες εξόδων.

Οι μελετητές σύγκριναν τότε τις πραγματικές αγορές των συμμετέχοντων με τις προσωπικότητές τους χρησιμοποιώντας αυτή την κλίμακα και βρήκαν πως οι άνθρωποι γενικά ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε προϊόντα που ταιριάζουν με την προσωπικότητά τους.

Για παράδειγμα, ένα πολύ εξωστρεφές άτομο ξόδευε περίπου 52 λίρες £ λιγότερες το χρόνο σε “βράδια στις παμπ” από ένα εσωστρεφές άτομο. Παρομοίως, ένα άτομο υψηλής συνειδητότητας ξόδευε 124 λίρες £ περισσότερες το χρόνο στην “υγεία και την ευεξία” από ένα άτομο χαμηλής συνειδητότητας.

Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι το να ξοδεύεις χρήματα σε προϊόντα που σε βοηθούν να εκφράσεις το ποιος είσαι σαν άτομο μπορεί να είναι τόσο σημαντικά για την καλή μας κατάσταση, όσο το να βρεις την κατάλληλη δουλειά, μια καλή γειτονιά ή ακόμα και τους φίλους και συντρόφους που σου ταιριάζουν. Αναπτύσσοντας μια καλύτερη κατανόηση ανάμεσα στο ξόδεμα χρημάτων κα την ευτυχία, ελπίζουμε πως θα μπορούμε να παρέχουμε πιο προσωποποιημένες συμβουλές στο πως μπορεί να βρει κανείς την ευτυχία μέσω των μικρών καταναλωτικών επιλογών που κάνουμε καθημερινά.

– SANDRA MATZ, Υποψ. Διδάκτωρ στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Cambridge

Best of internet