THE STREAM

ΕΣΡ: 30 χιλιάρικα καμπάνα στο Epsilon γιατί η Έλλη Παπαγγελή διαφήμιζε κολλαγόνο

Πέντε χρόνια και μία καταγγελία της Ιαπωνικής πρεσβείας μετά, το Epsilon θα πληρώσει πρόστιμο λόγω της Έλλης Παπαγγελή


THE NEWSROOM · 1 Σεπτεμβρίου 2020

Με μία ιδιαίτερα κολλώδη υπόθεση ασχολείται μία πρόσφατη απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ). Πρωταγωνιστές στο στόρι είναι η πρώην γαλάζια ινφλουένσερ, Έλλη Παπαγγελή, και ο επιχειρηματίας Γιώργος Τσουκαλαδάκης – aka Mr. Κολλαγόνο, διότι αυτός υποτίθεται ότι λάνσαρε το πόσιμο κολλαγόνο στην Ελλάδα. Επίσης, ήταν υποψήφιος με τη ΝΔ στις βουλευτικές εκλογές του 2019.

Η δε κ. Παπαγγελή ήταν επίσης η επιφανής πρέσβειρα του κολλαγόνου και του υαλουρονικού (και Νέμεσις του Καρλ Μαρξ) στη χώρα και φίλη, αλλά και συνεργάτιδα του επιχειρηματία. Αν κρίνουμε από την απόφαση του ΕΣΡ, η φιλία τους δεν μπόρεσε να περιοριστεί από το αυστηρό πλαίσιο μίας εκπομπής στις 15/04/2015 στο Epsilon TV που παρουσίαζε η Έλλη Παπαγγελή και όπου ήταν καλεσμένος ο κ. Τσουκαλαδάκης: Το αποτέλεσμα ήταν να διαφημίσουν κανονικά το προϊόν του κ. Τσουκαλαδάκη, ενώ υποτίθεται ότι γινόταν μία αντικειμενική, δημοσιογραφική παρουσίαση του συγκεκριμένου συμπληρώματος.

Όπως αναφέρει η απόφαση του ΕΣΡ, η οποία ήρθε μόλις 5 χρονάκια μετά την αρχική εκπομπή:

«Η εκπομπή, παρόλο που είχε διαρθρωθεί και υποτίθεται ότι ήταν ενημερωτική, στην πραγματικότητα στόχευε αποκλειστικά στην παρουσίαση του συγκεκριμένου προϊόντος. Η εικόνα του επίμαχου προϊόντος μεταδιδόταν συχνότατα στην οθόνη, ενώ προβλήθηκε διαφημιστικό βίντεο όπου «εκθειάστηκε» η θετική επίδραση που υποτίθεται ότι έχει η κατανάλωση του συγκεκριμένου σκευάσματος πόσιμου κολλαγόνου στην υγεία και την ομορφιά του ατόμου. Σε όλη
τη διάρκεια της εκπομπής δείγματα του επίμαχου προϊόντος ήταν τοποθετημένα πάνω στο τραπέζι ανάμεσα από τους συνομιλητές, στον ίδιο χώρο ήταν αναρτημένη αφίσα της παρουσιάστριας της εκπομπής που διαφήμιζε το εν λόγω προϊόν και παράλληλα μεταδιδόταν κατά διαστήματα στην οθόνη το τηλέφωνο επικοινωνίας του κοινού με την εταιρεία εμπορίας του επίμαχου προϊόντος.

Από τα ανωτέρω σαφώς προκύπτει ότι η επίμαχη παρουσίαση συνιστά παράνομη θεματική τοποθέτηση προϊόντος, εφόσον το περιεχόμενο της συγκεκριμένης εκπομπής δομήθηκε με μοναδική βάση το επίμαχο προϊόν και είχε ως προφανή στόχο την εμπορική του προώθηση. Αυτό προκύπτει προεχόντως από το γεγονός ότι αντικείμενο συζήτησης της εν λόγω εκπομπής αποτέλεσε μόνο το επίμαχο σκεύασμα πόσιμου κολλαγόνου, δείγματα του σκευάσματος ήταν τοποθετημένα σε εμφανές σημείο μπροστά από τους συνομιλητές, αφίσα διαφημιστική του σκευάσματος ήταν
τοποθετημένη στον ίδιο χώρο, οι συνομιλητές εκθείασαν με κάθε δυνατό τρόπο τα πολλαπλά οφέλη του επίμαχου σκευάσματος, ενώ παράλληλα μεταδιδόταν σε τακτά διαστήματα το τηλέφωνο επικοινωνίας του κοινού με την εταιρεία εμπορίας αυτού.»

Αλλά και να την πέσουν στα άλλα κολλαγόνα της αγοράς, και πιο συγκεκριμένα αυτά από την Ιαπωνία (!):

Ο προσκεκλημένος της εκπομπής Γ. Τσουκαλαδάκης με την ευκαιρία αυτή διευκρίνισε ότι η εταιρεία του εμπορεύεται επίσης κολλαγόνο από ψάρι, αλλά όπως προσέθεσε είναι «το καλύτερο κολλαγόνο από ψάρι, το οποίο ….. δεν είναι ούτε από εργοστάσια γιαπωνέζικα».

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της ίδιας εκπομπής έλαβε χώρα αθέμιτη συγκριτική διαφήμιση σε βάρος των προϊόντων πόσιμου κολλαγόνου που παράγονται στην Ιαπωνία. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι αφενός έγινε ρητή δυσφημιστική αναφορά και προσδιορίστηκε έμμεσα η ταυτότητα συγκεκριμένων ανταγωνιστών, ήτοι των εταιρειών που εμπορεύονται πόσιμο κολλαγόνο από ψάρι, το οποίο προέρχεται από ιαπωνικά εργοστάσια. Με τη χρήση αυτής της συγκριτικής αναφοράς, η οποία ανακοινώθηκε χωρίς τεκμηρίωση, δημιουργήθηκε στον μέσο τηλεθατή-καταναλωτή μια εσφαλμένη και παραπλανητική αρνητική εντύπωση για την ποιότητα των ανταγωνιστικών ιαπωνικών προϊόντων πόσιμου κολλαγόνου.

Οι δύο αυτές παραβάσεις του κανονισμού θα τιμωρηθούν με ένα πρόστιμο 15000 ευρώ η καθεμία:

«ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Η Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης δέχεται ότι ο σταθμός της εγκαλουμένης μετέδωσε -εκ προθέσεως- εκπομπή που περιείχε θεματική τοποθέτηση προϊόντος κατά τη διάρκεια δε αυτής προέβη στη μετάδοση αθέμιτης συγκριτικής διαφήμισης σε βάρος ανταγωνιστικών προϊόντων, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

Επιβάλλει στην εταιρεία με την επωνυμία «ΣΤΑΡ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», ιδιοκτήτρια του τηλεοπτικού σταθμού με τον διακριτικό τίτλο «α. Epsilon» Ν.Αττικής τη διοικητική κύρωση του προστίμου των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ για κάθε ένα από τα δύο επιμέρους αδικήματα.»

Το καλύτερο και πιο σουρεαλιστικό από όλα είναι ότι η καταγγελία έγινε από την Πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, η οποία το πήρε πατριωτικά όταν της έθιξαν τα εργοστάσια:

«Από τα έγγραφα του φακέλου, στα οποία περιλαμβάνονται και η υπ’ αριθμ. πρωτ.ΕΣΡ 4079/14.5.2015 καταγγελία της Ιαπωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, καθώς και οι ευρισκόμενοι στο αρχείο του ΕΣΡ ψηφιακοί δίσκοι με την επίμαχη ροή προγράμματος, και από τους ισχυρισμούς της εγκαλουμένης (προβληθέντες προφορικώς και εγγράφως), προκύπτουν τα εξής:»

Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η Έλλη Παπαγγελή είχε διαγραφεί από τη ΝΔ επειδή είχε αποκαλέσει τους οπαδούς του ΠΑΟΚ, «Βούλγαρους»:

ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ:Όταν είδα ανθρώπους για μια ομάδα να αρνούνται να υπηρετήσουν τη χώρα μας…

Gepostet von Έλλη Παπαγγελή – Ellie Papageli am Dienstag, 20. März 2018

Τη μία οι Βούλγαροι, την άλλη οι Γιαπωνέζοι, η κόλαση είναι οι άλλοι.

Best of internet