THE STREAM

Κύπρος: Με απορίες για ντολμαδάκια σπαμάρουν το ειδικό τηλέφωνο για τον κορωνοϊό

Με μία σειρά από ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες κυπριακές απορίες έχει κατακλυστεί η ειδική τηλεφωνική γραμμή 1420


THE NEWSROOM · 13 Μαρτίου 2020

Το πιο hot στοιχείο σχετικά με την ειδική τηλεφωνική γραμμή για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα ήταν οι πλήρως καταρτισμένες επιστημονικά απαντήσεις των υπαλλήλων του. Αντίθετα είναι τα πράγματα στην κοντινή μας Κύπρο, όπου την παράσταση (εκτός από τις επανειλημμένες αναφορές στο Κουλούρι [1, 2]) κλέβουν οι ερωτήσεις του κοινού.

Σύμφωνα, με τον Φιλελεύθερο, η ποσότητα και η ποιότητα των ερωτήσεων (μιλάμε για 400 κλήσεις ανά μισάωρο) στο 1420 έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που η Υπηρεσία Ασθενοφόρων αναγκάστηκε να απευθύνει έκκληση στους πολίτες να σταματήσουν να ρωτάνε για μέσπιλα [μτφρ.: μούσμουλα] και κουπέπια [μτφρ.: ντολμαδάκια]. Αν έχετε την απορία, το κυπριακό κοινό ρωτάει αν τα μούσμουλα κολλάνε κορωνοϊό από τα πουλιά και αν το τύλιγμα του ντολμά εγκυμονεί κινδύνους.

Η εν λόγω κυπριακή συνταγή

Πιο συγκεκριμένα, η προϊστάμενη της Υπηρεσίας ασθενοφόρων Ριάνα Κωνσταντίνου δήλωσε τα εξής:

«Όταν το κέντρο μας δέχεται 400 κλήσεις ανά 30 λεπτά είναι κάτι το πρωτάκουστο ανά το παγκόσμιο, μας παίρνουν για να μας ρωτήσουν αν τα ψάρια στην ψαραγορά είναι από την Κίνα και υπάρχει το ενδεχόμενο να φέρουν τον κορωνοϊό, εάν τα μέσπιλα που μπορεί να τα έχει φάει ένα πουλί μπορεί να έχουν τον ιό όταν θα τα φάνε οι ίδιοι, μια κυρία μας ρώτησε κατά πόσο μπορεί να τυλίξει τα κουπέπια στο σπίτι της γιατί ανησυχεί μήπως μπει το μικρόβιο μέσα, άλλη ήθελε να ξέρει αν είναι ασφαλές να πάει στο mall. Και να πρέπει εμείς να συζητούμε αυτά τα πράγματα κι όταν δεν τους απαντούμε, μας φωνάζουν, μας καταγγέλλουν και μας βρίζουν.»

Συνέχισε λέγοντας το εξής:

«Πρέπει να σταματήσει, πρέπει ο κάθε πολίτης να δείξει υπευθυνότητα διότι τη στιγμή που ο ένας ρωτά για τα ψάρια ή για τα μέσπιλα, κάποιος άλλος ο οποίος πραγματικά χρειάζεται βοήθεια, έχει συμπτωματολογία κ.λπ. δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας διότι οι γραμμές είναι απασχολημένες.»

Πρόσθεσε μάλιστα και μία Καλή Άποψη (TM): Τόνισε μάλιστα ότι καλό είναι να μην παίρνουμε τηλέφωνο την ειδική γραμμή για να πούμε ότι μας κατέβηκε στη γκλάβα (κάτι που έχουμε την αίσθηση ότι ισχύει και εκτός Κύπρου):

«Ίσως υπάρχει σύγχυση και θεωρούν ότι το 1420 είναι μια γραμμή που μπορούν να μοιραστούν τις σκέψεις τους. Στο 1420 παίρνουμε όταν έχουμε συμπτωματολογία ή αν είχαμε έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο περιστατικό. Αυτή τη στιγμή και ενώ παίρνουμε 400 κλήσεις ανά 30 λεπτά, μόνο το 10% των κλήσεών μας είναι άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια. Όλοι οι υπόλοιποι μας ρωτούν αν πρέπει να πάνε στην υπεραγορά, στην ψαραγορά, αν πρέπει να φοβούνται επειδή ο γείτονάς τους ταξίδεψε.»

Όλα αυτά μάλιστα συμβαίνουν ενώ το προσωπικό έχει εικοσαπλασιαστεί και οι γραμμές έχουν δεκαπλασιαστεί:

«Η Υπηρεσία εικοσαπλασίασε το προσωπικό και έχουμε εγκαταστήσει δεκαπλάσιες γραμμές για να εξυπηρετούμε τους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια. Δεν μπορεί κανένας οργανισμός και κανένα κράτος να ανταποκριθεί σωστά όταν ο πολίτης δεν έχει την υπευθυνότητα για να αντιληφθεί ότι αυτή είναι γραμμή για αυτούς που έχουν ανάγκη.»

Ας ελπίσουμε ότι δε θα μιλήσει κανείς στο κυπριακό κοινό για την διαβόητη επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά:

Best of internet