Quantcast
THE STREAM

Μουσικό φεστιβάλ απαγορεύει την είσοδο σε influencers και φραγκάτους γιατί χαλάνε τη φάση

Το Burning Man αποφάσισε να κρατήσει την έρημο της Νεβάδα καθαρή από σέλφις και ίνστα στόρις


THE NEWSROOM · 15 Φεβρουαρίου 2019

Σοβιετικές μεθόδους πρόκειται να υιοθετήσει το διάσημο μουσικό φεστιβάλ Burning Man προκειμένου να επανέλθει στον αυθεντικό του χαρακτήρα, τον οποίο οι διοργανωτές του παραδέχονται πως έχει χάσει. Τη νέα αρχή για το πρώην εναλλακτικό φεστιβάλ, το οποίο γίνεται κάθε χρόνο στην Black Rock της Νεβάδα, ανακοίνωσε η διευθύνουσα σύμβουλος του φεστιβάλ, Marian Goodell, καλώντας σε «επανόρθωση της πολιτισμικής πορείας»

Αυτό όμως δε θα γίνει έτσι απλά: Είναι αναγκαίος ο αποκλεισμός των πολύ ματσωμένων και των πολύ αμφιλεγόμενων ομάδων επισκεπτών, οι οποίες τραβάνε το κουπί για την εδραίωση κάμποσων «αρνητικών πολιτισμικών τάσεων». Τέτοιες, όπως είπε η Goodwell είναι η η εμπορευματοποίηση στο Instagram και τα θεματικά camps, των οποίων το ήθος είναι αντίθετο με αυτό της διοργάνωσης.

Ένα από τα πρώτα θύματα ήταν το Camp Humano, ένα camp στα πρότυπα του (διαβόητου) Fyre Festival. Για να πάρετε μια γεύση, το Camp Humano διαφήμιζε πως παρέχει «υψηλού επιπέδου καταλύματα», «διατροφή με επίκεντρο ωμό και μαγειρεμένο οργανικό φαγητό», «yoga retreats», «διαλογισμό και θεραπευτικές συνεδρίες» και «καλλιτέχνες και dj που θα συντονίσουν τον ρυθμό της καρδία σας με τα μπιτ των σετ μας».

Η Goodwell είπε επίσης πως το Burning Man θέλει να μην απευθύνεται στον «τυπικό καταναλωτικό, καθοδηγούμενο από το κύρος, κορεσμένο από τις φίρμες και βελτιστοποιημένο για την άνεση κόσμο». Όπως ανέφερε:

«Δημιουργούμε το Black Rock City κάθε χρόνο γιατί πιστεύουμε πως υπάρχει αξία στο να έχουμε μια εντελώς διαφορετική εμπειρία, προσγειωμένη σε αυτό που έχει ο καθένας να προσφέρει, να πει, να κάνει και να μοιραστεί.»

Ακριβώς το αντίθετο από αυτό που γινόταν τόσα χρόνια, καθώς το Burning είχε γεμίσει με ομάδες τύπου «κάμπινγκ με το κλειδί στο χέρι», με Instagram-ικά μοντέλα και influencers που ταγκάρουν τις εταιρείες τους με φόντο την άμμο και με φίρμες που λανσάρουν προϊόντα ώστε να συμπέσουν με το φεστιβάλ. Όχι η πιο εναλλακτική φάση του κόσμου δηλαδή, τουναντίον:

«Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιούν το Black Rock City για να αυξήσουν τη δημοτικότητά τους, να προσελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.»

Έναν κάποιο ρόλο πολύ πιθανόν να παίζει το ότι το  Camp Humano την έδινε στα νεύρα πολλών επισκεπτών. Σύμφωνα με τις αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί, το σύστημα εισιτηρίων θα προσαρμοστεί ριζικά για να μην απευθύνεται μόνο σε ευκατάστατους. Επίσης, θα καταργηθούν τα εισιτήρια περιορισμένης πώλησης, ύψους 1.200 δολαρίων, και θα αυξηθούν κατά 18% τα εισιτήρια που απευθύνονται στους λιγότερο ευκατάστατους.

Επίσης, η Goodwell κάλεσε τους επισκέπτες «να διατηρήσουν και να προστατεύσουν τις αρχές τις κοινότητας που  διαχωρίζουν το Burning Man από τα γεγονότα μαζικής παραγωγής.»  Όπως τόνισε, «υπολογίζουμε σε εσάς για να έρθετε μαζί μας».

Σε ό,τι αφορά το προαναφερθέν κακόφημο Fyre Festival, τα λόγια δεν είναι αρκετά. Αρκεί να πούμε ότι δεν είναι διαβόητο επειδή είχε βρώμικες τουαλέτες, αλλά επειδή ήταν η πιο fabulous / ακριβοπληρωμένη / lux απάτη των τελευταίων δεκαετιών: Σαν να υπόσχεσαι σε κάποιον ότι θα τον πας στη Μύκονο και να τον πηγαίνεις στην Ψυττάλεια. Το φεστιβάλ, του οποίου ο ιδρυτής κατάφερε να φυλακιστεί γι’αυτό, απέτυχε τόσο πολύ, που έχει παράξει όχι ένα, αλλά ΔΥΟ διαφορετικά (και προφανώς, απολαυστικά) ντοκιμαντέρ για να το εξιστορήσουν – ένα στο Netflix και ένα στο Hulu.

Πάντως η ιδέα για μουσικό φεστιβάλ με όλους τους influencer στην Ψυττάλεια δεν είναι τόσο κακή, ας σταθούμε λίγο σε αυτή.

Best of internet