Quantcast
THE STREAM

Το ΣτΕ ακύρωσε τις αλλαγές στα Θρησκευτικά για να μας θυμίσει ότι ζούμε στη Σαουδική Αραβία

Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφασή του τόνισε ότι τα σχολεία πρέπει να παράγουν Αμβρόσιους


THE NEWSROOM · 20 Μαρτίου 2018

Σε άλλη μια πανίσχυρη απόφαση από μεριάς ΣτΕ, το Συμβούλιο της Επικρατείας κατάφερε να δικαιώσει την προσφυγή ενάντια στις αλλαγές που έγιναν στο μάθημα των Θρησκευτικών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και να τις κρίνει όχι απλά αντισυνταγματικές, αλλά και ενάντιες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). Οι ρυθμίσεις που είχε κάνει στο μάθημα ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης είχαν φέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που διδάσκονταν τα θρησκευτικά στις τάξεις από Γ΄ως ΣΤ’ στο Δημοτικό και σε όλο το Γυμνάσιο.

Η προσφυγή είχε γίνει από γνωστούς προοδευτικούς φορείς όπως η Μητρόπολη Πειραιά, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, η Εστία Πατερικών Μελετών, γονείς κ.ά. και η ακύρωση αφορά ολόκληρη εκείνη την υπουργική απόφαση. Σύμφωνα με το ΣτΕ η απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας κλονίζει την θρησκευτική χριστιανική συνείδηση, και συνεπώς είναι αντισυνταγματική, γιατί στο σύνταγμα της χώρας λέει ότι είμαστε στη Σαουδική Αραβία.

Πιο συγκεκριμένα η Ολομέλεια του ΣτΕ σε έκτακτη συνεδρίασή της δημοσίευσε την υπ΄αριθμ. 660/2018 απόφασή της, με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο αποφάσισε ότι η υπουργική απόφαση είναι ενάντια στα εξής:

Στο άρθρο 16 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης. Με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης των μαθητών.

Στο άρθρο 13 του Συντάγματος που κατοχυρώνει ως απαραβίαστη την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τους δικαστές, κλονίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα, επειδή τα παιδιά δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη των ενηλίκων μπορεί να εκτραπούν από την Ορθόδοξη συνείδηση, με την διδασκαλία που προτείνεται μέσω της υπουγικής απόφασης.

Προσβάλλεται η ΕΣΔΑ (ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου) γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού.

Επίσης, οι Σύμβουλοι της Επικρατείας σημειώνουν ότι το πρόγραμμα σπουδών παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις ως προς το περιεχόμενο της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας, καθώς:

Δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και

Στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου.

Πάντα τέτοια παιδιά.

Best of internet