Quantcast

Τρία ιστορικά σινεμά της Αθήνας κινδυνεύουν με κλείσιμο, γιατί μάλλον έτσι μοιάζει η “ανάπτυξη”

Ιντεάλ, Άστορ και Αελλώ εκπέμπουν SOS καθώς το Υπ. Εργασίας όπου ανήκουν τα κτίρια θέλει να τα “αξιοποιήσει” χωρίς καμία δέσμευση για τη διατήρηση των κινηματογράφων

THE NERDSTREAM

14 Νοεμβρίου 2022

Γενικά, κακή εποχή για να είσαι σινεμά. Η ελληνική κινηματογραφική αγορά πέρασε δύσκολα καθ’ όλη την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ενώ η πανδημία του covid δυσχέρανε ακόμα περισσότερο την κατάσταση, με αποτέλεσμα πολλά ντόπια σινεμά να κινδυνεύουν με κλείσιμο και κάποια να έχουν βάλει ήδη λουκέτο (ή να παραμένει κάθε χρόνο αβέβαιο το αν θα ανοίξουν ή όχι). Και φυσικά, παρόλο που η πανδημία έπληξε τρομερά τον κλάδο, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική κρατική προστασία των αιθουσών και των εργαζόμενων σε αυτές.

Τώρα λοιπόν τα πράγματα ζορίζουν ακόμα περισσότερο. Το Υπ. Εργασίας, μέσω του ΕΦΚΑ, έχει μεταξύ άλλων στην ιδιοκτησία του τα ακίνητα στα οποία στεγάζονται τρία ιστορικά σινεμά του του κέντρου της Αθήνας: το Ιντεάλ στην Πανεπιστημίου, το Άστορ στην στοά Κοραή και το Αελλώ στην Πατησίων, με το καθένα από αυτά να κουβαλάει μια ιδιαίτερη ιστορική σημασία για τους κατοίκους και τους θαμώνες του αθηναϊκού κέντρου.

Ο ΕΦΚΑ που λέτε δημοσιοποίησε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση διαφόρων ακινήτων, ανάμεσά τους κι αυτά στα οποία βρίσκονται τα τρία προαναφερθέντα σινεμά. Η αξιοποίηση αυτή φυσικά σημαίνει να τα παραχωρήσει σε μεγαλοεπενδυτές ώστε να φτιάξουν σύγχρονα συγκροτήματα γραφείων και πολυτελών ξενοδοχείων, όπως αναφέρεται σε διάφορα οικονομικά ρεπορτάζ που κυκλοφόρησαν πρόσφατα. Άλλωστε αυτό δεν σημαίνει “ανάπτυξη” για το κέντρο της Αθήνας; Η σταδιακή μετατροπή του σε ένα επενδυτικό πάρκο για γιάπηδες και τουρίστες.

Το ζουμί είναι ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τα τρία ακίνητα δεν περιλαμβάνει κανέναν δεσμευτικό όρο για την διατήρηση των κινηματογράφων, και το πιθανότερο είναι πως το μεγάλο κεφάλαιο που θα αναλάβει στο εξής την διαχείριση των κτιρίων *δεν* θα θέσει ως προτεραιότητα την εμπειρία της σκοτεινής αίθουσας. Αλλά δεν πειράζει, σημασία έχει που ο Κυριάκος Μητσοτάκης πήγε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και δήλωσε περήφανος για την είσοδο του Maestro στο Netflix. Όλα καλά, προχωράμε.

Best of internet