Quantcast

Athens Open Air Film Festival: Ένας οδηγός για τις τζάμπα θερινές προβολές του Ιουλίου

Συνεχίζονται οι καλοκαιρινές προβολές σε υπέροχα σημεία της δυστοπικής καλοκαιρινής Αθήνας

Αγαπητοί αναγνώστες και αγαπητές αναγνώστριες, μπορεί ο Ιούνιος να σας/μας ξεγέλασε βρέχοντας καρεκλοπόδαρα ωσάν να καταράστηκε κάποιος το υπέροχο Αθηναϊκό καλοκαίρι και το εύκρατο κλίμα του, αλλά ο Ιούλιος ήρθε ήδη γαμιώντας να σας θυμίσει ότι και μόνο που ανήκετε στις μορφές ζωής που έχουν την ικανότητα να επιβιώσουν στην πρωτεύουσα κατά τους θερινούς μήνες θα έπρεπε να αισθάνεστε ευγνώμονες.

Επειδή, λοιπόν, ο αθηναϊκός καύσωνας πλησιάζει με αντιστρόφως ανάλογη ορμή, ταχύτητα και σιγουριά σε σύγκριση με την άδεια, τις διακοπές και τα φράγκα (μια καλύτερη ζωή, γενικά), υπάρχουν ευτυχώς κάποια πράγματα που μπορεί να προσφέρουν μια μικρή ψεύτικη ανακούφιση από την μετα-αποκαλυπτική κόλαση του αττικού τσιμέντου.

Καθώς το 8ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας ολοκλήρωσε το πρόγραμμά του για τον μήνα Ιούνιο και περνάει σήμερα στις προβολές του Ιουλίου, έτσι κι εμείς συνεχίζουμε και φέτος το μηνιαίο οδηγό για τις ταινίες που θα προβληθούν με ελεύθερη είσοδο σε πλατείες, πάρκα, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, παραλίες και άλλα σημεία της πρωτεύουσας.

Αναλυτικά, λοιπόν:

Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία (Trois Couleurs: Bleu, 1993) του Κριστόφ Κισλόφσκι

Πότε: Τετάρτη 4 Ιουλίου

Πού: Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή

Περί τίνος πρόκειται: Είναι η πρώτη ταινία από την τριλογία των χρωμάτων του Κισλόφσκι, είναι μια ιστορία για μια γυναίκα που χάνει τα πάντα και μετά προσπαθεί να κερδίσει τα πάντα.

Γιατί να το δούμε: Γιατί ο Κισλόφσκι το 1993 ερχόταν μετά από δύο εκπληκτικές δημιουργίες (τον Δεκάλογο και την Διπλή Ζωή της Βερόνικα) κι όμως κατάφερε να δημιουργήσει κάτι ακόμα πιο εκπληκτικό, γιατί η Ζιλιέτ Μπινός δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες του ευρωπαϊκού σινεμά. Σημειωτέον ότι η προβολή θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Plein Air Festival του Γαλλικού Ινστιτούτου.

Βαγόνι Δολοφόνων (Compartiment Tueurs, 1965) του Κώστα Γαβρά

Πότε: Παρασκευή 6 Ιουλίου

Πού: Σινέ Ριβιέρα

Περί τίνος πρόκειται: Η πρώτη ταινία του Γαβρά, πριν το εκρηκτικό πολιτικό κινηματογραφικό έργο που τον καθιέρωση, είναι μια υπέροχη ιστορία μυστηρίου απ’ αυτές που ξέρει πολύ καλά να αφηγείται η γαλλική αστυνομική λογοτεχνία, με τον σπουδαίο Υβ Μοντάν να αναλαμβάνει την διαλεύκανση των φόνων ένα νυχτερινό τρένο που εκτελεί το δρομολόγιο Μασσαλία-Παρίσι.

Γιατί να το δούμε: Γιατί είναι η πρώτη ταινία του Γαβρά, γιατί είναι υπέροχα χιτσκοκικό, γιατί προβάλλεται σε συνεργασία με την πολυαγαπημένη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά.

Οικογένεια Τένενμπαουμ (The Royal Tenenbaums, 2001) του Γουές Άντερσον

Πότε: Τετάρτη 11 Ιουλίου

Πού: Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων

Περί τίνος πρόκειται: Ε, τι να πούμε τώρα. Η τρίτη ταινία του Άντερσον και η πρώτη που τον καθιέρωσε οριστικά σαν ένα μεγάλο δημιουργό της γενιάς του (παρά τα στραβοπατήματά του) αφηγείται την ιστορία μιας δυσλειτουργικής και τρυφερής οικογένειας που δεν πρόκειται να ξεχάσουμε/χορτάσουμε ποτέ.

Γιατί να το δούμε: Γιατί είναι Γουές Άντερσον στις πολύ καλές στιγμές του, και Γουές Άντερσον στις πολύ καλές στιγμές του σημαίνει μια υπέροχη ισορροπία μεταξύ υπερβολικού στυλιζαρίσματος, υπέροχων κινηματογραφικών φόρων τιμής και ανθρώπινης ευαισθησίας μέσα στις πιο κωμικά παράλογες συνθήκες.

Ο Στοιχειωμένος Πύργος (The Haunting, 1963) του Ρόμπερτ Γουάιζ

Πότε: Παρασκευή 13 Ιουλίου

Πού: Άλσος Πετραλώνων

Περί τίνος πρόκειται: Μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της δεκαετίας του ’60, το The Haunting είναι πλέον μια αρχετυπική εκδοχή του πώς κινηματογραφείς το στοίχειωμα, την γοτθική ατμόσφαιρα, την διακριτική πλην απειλητική παρουσία του παραφυσικού.

Γιατί να το δούμε: Γιατί είναι η καλύτερη ταινία του Γουάιζ, ενός ανθρώπου που θα είχε μείνει στην ιστορία ακόμα κι αν το μόνο που είχε κάνει ήταν το μοντάζ του Πολίτη Κέιν. Αντ’ αυτού όμως, εξελίχθηκε σε έναν μεγάλο τεχνίτη του αμερικάνικου σινεμά που δεν άφησε σχεδόν κανένα genre παραπονεμένο. Για την ιστορία, το The Haunting ήταν η αγαπημένη horror ταινία του Σκορσέζε, οπότε έχετε έναν ακόμη λόγο να το δείτε. Προβάλλεται στα πλαίσια του αφιερώματος «Κλασικά Εικονογραφημένα» σε συνεργασία με το British Council και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Προσοχή: η συγκεκριμένη προβολή θα γίνει στις 23.00.

Γουίκεντ (Weekend, 1967) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Πότε: Σάββατο 14 Ιουλίου

Πού: Τρένο στο Ρουφ

Περί τίνος πρόκειται: Ε, είναι Γκοντάρ στην πιο βλάσφημη περίοδό του, ακριβώς στο μεταίχμιο μεταξύ της νουβέλ βαγκ και της «επαναστατικής» περιόδου του, είναι η αλλοπρόσαλλη ιστορία ενός ζευγαριού αστών που επισκέπτονται την γαλλική επαρχία με άκρως δολοφονικούς σκοπούς.

Γιατί να το δούμε: Γιατί είναι μια ιστορία εμπνευσμένη από τις πιο σκοτεινά πλην κωμικά μαγικές στιγμές του Κορτάσαρ, γιατί παραπέμπει σε ένα bad trip που θα οργάνωνε ο Ντε Σαντ στα γαλλικά 60s, γιατί ακόμα κι αν δεν σας αρέσει θα μπορείτε να πείτε με σιγουριά ότι δεν υπάρχει (σχεδόν) καμία άλλη ταινία που να μοιάζει σαν αυτή.

Ταινία – Έκπληξη

Πότε: Δευτέρα 16 Ιουλίου

Πού: Πειραιώς 260

Περί τίνος πρόκειται: Δεν ξέρουμε, είναι έκπληξη.

Γιατί να το δούμε: Πού να ξέρουμε, είναι έκπληξη λέμε.

Τα Απομεινάρια μιας Μέρας (The Remains of the Day, 1993) του Τζέιμς Άιβορι

Πότε: Τετάρτη 18 Ιουλίου

Πού: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Περί τίνος πρόκειται: Είναι η μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του νομπελούχου Kazuo Ishiguro από το θρυλικό δίδυμο της Merchant Ivory Productions, με uncredited πινελιές του σπουδαίου Harold Pinter στο σενάριο, με το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Anthony Hopkins και Emma Thompson. Τέτοιες συναντήσεις έχουν συμβεί λίγες φορές στην ιστορία του σινεμά.

Γιατί να το δούμε: Γιατί είναι το χρονικό άκρο μιας δεκαετίας όπου ο Τζέιμς Άιβορι έχτισε ένα νεο-κλασικιστικό σερί αριστουργημάτων με τα The Bostonians, A Room with a View και Howards End. Γιατί η μεγαλοπρέπεια και η ανθρωπιά και η ομορφιά του είναι ασύγκριτη. Προβάλλεται στα πλαίσια του αφιερώματος «Κλασικά Εικονογραφημένα», σε συνεργασία με το British Council και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Fight Club (1999) του Ντέιβιντ Φίντσερ

Πότε: Τετάρτη 25 Ιουλίου

Πού: Προαύλιος χώρος Θεάτρου Λυκαβηττού

Περί τίνος πρόκειται: Ξέρετε πολύ καλά περί τίνος πρόκειται. Είναι το Fight Club. Είναι αδύνατον να μην ξέρεις περί τίνος πρόκειται. Είναι το Fight Club.

Γιατί να το δούμε: Επίσης, ξέρετε πολύ καλά γιατί να το δείτε. Καμιά άλλη ταινία δεν αποτύπωσε την κρίση της Γενιάς Χ στην στροφή της χιλιετίας με τόσο εκρηκτικό τρόπο όσο η ιστορία του Tyler Durden. Επίσης, ελάχιστες άλλες ταινίες επηρέασαν το κινηματογραφικό γούστο των σημερινών 30βάλε περισσότερο από το Fight Club. Είναι μια ταινία που μπορεί να την αγάπησες για πάντα ή να την αγάπησες αρχικά για να καταλήξεις να την αντιπαθείς αργότερα (όπως συνέβη στην περίπτωση του γράφοντος). Για όσους την αγαπάνε ακόμα, η προβολή της στον Λυκαβηττό θα είναι εμπειρία με όλη την σημασία της λέξης.

Ξέφρενες Νύχτες (Boogie Nights, 1997) του Πολ Τόμας Άντερσον

Πότε: Παρασκευή 27 Ιουλίου

Πού: Παραλία Αγίου Κοσμά

Περί τίνος πρόκειται: Είναι η αρχή της κυριαρχίας του Πολ Τόμας Άντερσον στο αμερικάνικο σινεμά, είναι η ιστορία ενός νεαρού άνδρα μέσα στην έκρηξη της βιομηχανίας του σεξ, είναι ένα κινηματογραφικό έπος φτιαγμένο από έναν 27χρονο σκηνοθέτη.

Γιατί να το δούμε: Γιατί έχει ένα από τα καλύτερα καστ των 90s, ένα από τα καλύτερα soundtracks των 90s, μια από τις πιο αυθεντικές κινηματογραφικές ματιές των 90s – γενικά, ναι, είναι μια από τις καλύτερες ταινίες των 90s.

 

Όλες οι ταινίες ξεκινούν στις 21.30, ενώ το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ για όλο το καλοκαίρι μπορείτε να το δείτε εδώ.

Best of internet