Quantcast
guide EVENTS

Οι Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso UFO για μια ιστορική εμφάνιση στη σκηνή του Fuzz Club

Μαζί με τους Chickn το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου


Σπύρος Μαυρογιάννης · 22 Σεπτεμβρίου 2017

Μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια από τις σημαντικότερες μπάντες της ψυχεδελικής ροκ θα έχουν όσοι φίλοι βρεθούν το Σάββατο 23 Σεπτέμβρη στο Fuzz Club. Οι Acid Mothers Temple η ιστορική κολλεκτίβα γύρω από τον πολυσχιδή Makoto Kawabata κλείνει γύρω στις τρεις δεκαετίες ζωής, έχοντας παράξει με τις δεκάδες διαφορετικές ενσαρκώσεις της, κυριολεκτικά εκατοντάδες album καλύπτοντας σχεδόν κάθε πιθανή έκφανση της heavy psychedelia.

Γεννημένοι μέσα στην οργασμική μουσική σκηνή των μέσων της δεκαετίας του ’90 στην Ιαπωνία, οι AMT συμπορεύτηκαν με τους συντοπίτες Ruins και Afrirampo καθώς επίσης και συνέπρεξαν με επιφανείς μπάντες της psyche/krautrock παράδοσης όπως οι Gong και οι Guru Guru. Tο σύμπαν των AMT περιλαμβάνει ένα σωρό από «αστερισμούς» με pulp και χαρακτηριστικές ονομασίες. Διαφορετικά line-up δηλαδή από πάνω-κάτω τους ίδιους ανθρώπους με ιθύνοντα νου, τον Makoto Kawabata. Είτε λέγονται Τhe Mothers of Invasion, Τhe Cosmic Inferno, Τhe Pink Ladies Blues είτε μπλέκονται με άλλα side projects όπως οι Mainliner, το κεντρικό σχήμα και η ιδέα είναι περίπου η ίδια. Η επιτέλεση ενός σκληρά ψυχεδελικού, αυτοσχεδιαστικού heavy rock and roll.

Λίγες ώρες πριν από την εμφάνιση τους στο Fuzz Club, χάρις και στις δυνάμεις της Catch The Soap, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα μικρό q&a με τον Makoto Kawabata. Τελευταία φορά που ο γράφων έτυχε να τον συναντήσει δια ζώσης ήταν χυμένος στο πεζοδρόμιο της Πειραιώς, έξω από το BIOS το οποίο είχε μόλις καταστρέψει μαζί με τους Acid Mothers Temple, το 2005.

Ένα live στο οποίο πολλοί που έτυχε να βρεθούμε μνημονεύουμε ακόμα για πολλούς λόγους, για την αδιανόητη συναυλιακή εμπειρία των AMT, για το τραγελαφικό fail του υποτιθέμενου φεστιβαλ στο οποίο συμμετείχαν. Για το μέλος της μπάντας Tabata Mitsuru που μετά από έναν καταιγισμό ROCK στο οποιο μας είχαν υποβάλει, εμφανίστηκε μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων με μια μπλούζα Εθνικής Ελλάδος με το όνομα του Στέλιου Γιαννακόπουλου.

Τον ρώτησα και γι’ αυτό! Να τι μας είπε.


Πότε ξεκίνησες να γράφεις μουσική; Ποιες μπορούμε να πούμε ότι ήταν οι αρχικές επιρροές σου;

Με τη μουσική ξεκίνησα να ασχολούμαι το 1978, στα 13 μου χρόνια. Στην ουσία άρχισα να γράφω αυτά που ήθελα να ακούω και ο ίδιος σε αυτή την ηλικία. Δηλαδή Stockhausen’s electro-acoustic music και φυσικά Heavy Rock αφού μου άρεσαν πολύ οι Led Zeppelin. Είχα φτιάξει ένα συγκρότημα μαζί με δύο φίλους μου και επειδή δεν είχαμε χρήματα να αγοράσουμε όργανα, ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα δικά μας handmade όργανα απ’ ό, τι μπορείς να φανταστείς. Ευτυχώς, τουλάχιστον, είχαμε βρει από κάπου ένα δωρεάν Roland synthesizer System100. Φυσικά, δεν ξέραμε να παίζουμε αρμόνιο αλλά ίσως αυτό συντέλεσε στο να βρούμε ένα δικό μας στυλ. Παίζαμε και ηχογραφούσαμε με τα χειροποίητα όργανά μας και το Roland, κυκλοφορήσαμε μάλιστα και τις πρώτες limited κασέτες, από την τότε πρώτη μου δισκογραφική την R.E.P. Μπορείς να ακούσεις μερικά samples εδώ.

Γιατί πιστεύεις ότι η heavy ψυχεδελική μουσική είναι τόσο κυρίαρχη στην γιαπωνέζικη ποπ/ροκ κουλτούρα;

Δεν έχω ιδέα. Επειδή ο ίδιος δεν παίρνω καθόλου έμπνευσή από το γιαπωνέζικο 60s και 70s rock, ακόμα και από την underground σκηνή του τότε. Η ένταση της μουσικής μας προκύπτει γιατί θέλουμε να συμπυκνώσουμε το τέλος της 70s hard rock εποχής, στο οποίο υπήρξε και η κορύφωση του. Όπως στα κλασικά ροκ κομμάτια, στο τέλος πάντα γίνονται τρελά πράγματα και όλοι στη μπάντα παίζουν πιο γρήγορα, έτσι δεν είναι; Ήθελα να συμπυκνώσω αυτή ακριβώς την αίσθηση. Αλλά σε όλη τη διάρκεια των κομματιών μας!

Συμπληρώνονται τρεις δεκαετίες από τότε που μπήκατε σε αυτό το μαγικο τριπ με την κολλεκτίβα των Acid Mothers Temple. Ποιες εμπειρίες θα ήθελες να βιώσεις ακόμα; Ποιες είναι οι μουσικές φόρμες που θα ήθελες να κατευθυνθείς και δεν το έχεις κάνει σε όλα αυτά τα πρότζεκτ;

Δεν έχω ιδέα. Η μουσική μου βγαίνει από τον δικό μου κόσμο (στμ. η λέξη που χρησιμοποιεί είναι “cosmos”). Προσπαθώ να είμαι σαν μια καλή κεραία, ένας ραδιοφωνικός δέκτης που συλλέγει αυτά τα σήματα από τον κόσμο και τα παίζει όσο καλύτερα γίνεται. Προσπαθώ πάντα να αφαιρώ όσο γίνεται οποιοδήποτε στοιχείο της δικής μου προσωπικότητας όταν παίζω μουσική. Η μουσική πρέπει να είναι καθαρή, να μην υπάρχει η προσωπικότητα κάποιο. Αυτή είναι η δικιά μου ιδέα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η μουσική δεν είναι «προσωπική έκφραση». Εγώ είμαι απλά ένα μέσο μεταξύ της μουσικής και των ανθρώπων που την ακουν.

Μετά την αποχώρηση του Tsuyama Ashushi ο νέος σας μπασίστας είναι το πρώην μέλος των Green Milk from The Planet Orange, ο S/T. Σε τι διαφορεικά μουσικά μονοπάτια θεωρείς ότι μπορεί να σας οδηγήσει αυτή η συνεργασία;

Σέβομαι όλους τους μουσικούς που παίζουν μαζί μου. Φυσικά, όπως είπα, η μουσική δεν πρέπει να είναι έκφραση του εαυτού σου, αλλά για μένα ο Κόσμος μου γνωρίζει τα πάντα! Οπότε ο κόσμος μου είναι και αυτός που φροντίζει ώστε να μου δίνει την μουσική που ταιριάζει πιο καλά με τους συνεργάτες μου, κάθε φορά. O Wolf (παρεμπιπτόντως ο S/T εχει αλλάξει το όνομα του σε “Wolf”) ήρθε μαζί μας πέρσι, επίσης ο ντραμερ ΝΑΝΙ ήρθε στην μπάντα πριν δυο χρόνια. Οπότε αλλάξαμε ρυθμικό μέρος τότε και γίναμε κάπως νεότεροι! Αυτοί οι δύο έχουν φοβερές επιρροές από την dance μουσική, ειδικά ο ΝΑΝΙ έχει περισσότερη έμπνευση από dance μουσικές παρά από το παλιομοδίτικο ροκ. Έφεραν καινούρια στοιχεία, καινούριους τρόπους στην ρυθμική προσέγγιση της μπάντας. Είναι σαν να πήραμε απίστευτη ποσότητα ενέργειας από αυτούς τους δύο, ενέργεια που ένιωθα ότι είχαμε χάσει τα τελευταία χρόνια με το παλιο μας Line-up. Οι Acid Mothers Temple ξαναγγενήθηκαν!

Όπως έχεις πει αρκετές φορές στο παρελθόν σε αρκετές συνεντεύξεις έχετε μια τεράστια επιρροή απο πάρα πολλά μουσικά είδη, από όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών και η ευρωπαίκή μεσαιωνική μουσική. Παρατηρούσα πριν ένα εξώφυλλο των Mainliner (σ. side project του Kawabata) και είδα ότι είχατε χρησιμοποιήσει ένα πολύ ωραίο βυζαντινό ψηφιδωτό. Αλήθεια, υπάρχει κάποια επιρροή σας από μουσικές του ελλαδικού χώρου;

Ναι φυσικά, μια από τις αγαπημένες μου μουσικές είναι η μεσαιωνική μουσική των τροβαδούρων της Occitania. Μου αρέσει πάρα πολύ η βυζαντινή μουσική, επίσης ακούω αρκετά πράγματα από την ελληνική παραδοσιακή μουσική.

Αν δεν κάνω λάθος υπήρχαν τρεις εμφανίσεις των AMT σε ελληνικό έδαφος, οι δύο απο αυτές με τους τεράστιους RUINS το 2003 και το 2004 και μια σαν Acid Mothers Temple & The Cosmic Inferno το 2005. Νομίζω ότι πολλοί θυμόμαστε εκείνο το φοβερό τελευταίο Live όπου όλοι τα σπάγατε και ο Tabata Mitsuru κάποια στιγμή φόρεσε μια εμφάνιση της Εθνικής από το Euro 2004! Θυμάσαι καμιά καλή ιστορία απο εκείνα τα show;

Το πρώτο μας show στην Ελλάδα ήταν με το Japanese New Music festival, οι Acid Mothers Temple SWR (Yoshida, Tsuyama και Kawabata) είχαν παίξει σαν μέρος αυτού. Απλά οι promoters και το κοινό δεν ήξεραν ότι υπάρχει διαφορά μετάξύ του Japanese New Music festival και των AMT σαν μπάντα… Οι SWR παίξαν περίπου 20 με 30 λεπτά, και οι διοργανωτές ήταν πάρα πολύ τσατισμένοι! Επίσης μια φορά είχαμε κάνει booking για ένα φεστιβαλ στην Αθήνα αλλά όταν φτάσαμε το φεστιβάλ ακυρώθηκε! (σ. μιλάμε για το ίδιο πράγμα, είναι τo φοβερό “φεστιβαλ” στο BIOS το ’05) Ευτυχώς κανονίσαμε να παίξουμε σε ένα club αντί για το ίδιο το φεστιβαλ!. Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο συνάντησα των Peter Murphy (πρωην Bauhaus), ο οποίος αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα με εμάς. Είχα μια σύντομη αλλά πολύ ωραία στιγμή μαζί του εκεί (γέλια). Μια άλλη φορά είχαμε έρθει να παίξουμε στη Θεσσαλονίκη αλλά όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Αθήνας το show ακυρώθηκε. Επειδή το venue είχε καεί την προηγούμενη νύχτα!

Πιστεύεις ότι ο κόσμος οδηγείται σε έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο;

Δεν έχω ιδέα. Αλλά είναι πιθανό. Όπως πιθανό είναι και να το σταματήσουμε. Αν οι άνθρωποι θέλουν να ξεκινήσουν έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο τότε πρέπει να βρεθούν στο μέτωπο και να οδηγήσουν τους στρατούς τους, σαν αρχαίοι βασιλιάδες! Και να πολεμήσουν με σπαθιά!

Tι θα πρέπει να περιμένουμε από το show σας στην Αθήνα;

Θα ανατινάξουμε τα μυαλά σας, θα σας ταξιδέψουμε σε κάποιο άλλο σύμπαν. Ελάτε να ροκάρουμε, ελάτε να περάσουμε όμορφα.


Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso UFO + opening act: Chickn

Εισιτήρια προπωλούνται προς 19 ευρώ (μονό) και 35 ευρώ (διπλό – περιορισμένος αριθμός). Στο ταμείο, η τιμή θα είναι 22 ευρώ.

Διάθεση: τηλεφωνικά στο 11 876, στα καταστήματα Reload, Seven Spots, Media Markt, Ευριπίδης, στο www.fuzzclub.gr και το www.viva.gr

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, Fuzz Live Music Club (Πατριάρχου Ιωακείμ 1 & Πειραιώς 209, Ταύρος / τηλ. 210 3450817 / www.fuzzclub.gr)

Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 20:00.

Facebook Event

Best of internet